Recenzje

Grzegorz Miecugow

Grzegorz Miecugow

Książka Adama Łaszyna doskonale pokazuje, w jaki sposób współpracować z mediami, jakich błędów nie popełniać. Zarazem jest świetną ilustracją faktu, że świat mediów i świat PR przenikają się, a często po prostu są tym samym światem. Książka jest nader przystępna, bo odwołuje się do przykładów świetnie znanych każdemu, kto chociaż trochę interesuje się tym, co się dzieje wokół. Gorąco polecam wszystkim, niezależnie od tego, po której stronie barykady stoją – o ile to rzeczywiście jest barykada.

Mariusz Sokołowski, były rzecznik KG Policji

Mariusz Sokołowski, były rzecznik KG Policji

Po wielu latach zdobytych w boju doświadczeń Adam Łaszyn dzieli się tym, na czym zna się najlepiej. Ja na taką publikację długo czekałem. „Media i ty” to lekki w formie, acz niezmiernie bogaty w treści poradnik, który powinien znać każdy, kto zajmuje się PR-em. Mnóstwo w nim cennych wskazówek, opisów narzędzi, technik, które warto stosować, na co dzień współpracując z mediami by uniknąć błędów, które już popełniono. Całość solidnie podbudowana praktyką, co tę książkę wyróżnia spośród wielu innych publikacji na temat relacji medialnych, w których odnajdziemy głównie teorię.

Prof. dr hab. Jerzy Olędzki, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego

Prof. dr hab. Jerzy Olędzki, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego

Mamy w ręku fascynujący poradnik podpowiadający, jak zdobyć zainteresowanie mediów, by pomagały w realizacji naszych celów komunikacyjnych. Na opracowanie składa się 16 oryginalnie opisanych tematów (oraz słownik medialny), które zapewne Adam Łaszyn mistrzowsko już przećwiczył w swojej słynnej szkole medialnej. Bardzo mocną stroną podręcznika są przedstawiane jasnym i przejrzystym językiem praktyczne przepisy i faktograficzne anegdoty. Książka użyteczna w procesie kształcenia specjalistów komunikacji społecznej, dla których kontakty z mediami są podstawowym kanałem dotarcia do publiczności. To także źródło inspiracji i przemyśleń dla studentów i nauczycieli zawodu dziennikarskiego, public relations i marketingu.

magazyn PRESS - wydanie 12/2015

magazyn PRESS - wydanie 12/2015

Książka skierowana jest do PR-owców, rzeczników prasowych, menedżerów firm i wszystkich, którzy mają kontakt z mediami. Łaszyn nie pozostawia złudzeń: media i dziennikarze to narzędzia, z pomocą których osiąga się określone cele. I pokazuje, jak z tych narzędzi korzystać. Dużo więc w tej książce teorii i technik, które poznają adepci PR na studiach czy kursach. Lecz to nie tylko kolejny poradnik skutecznego zarządzania relacjami z dziennikarzami. Najciekawsze w tej książce są opis i analiza tego, jak w ostatnich latach zmieniają się media i jak my, dziennikarze, zmieniamy się wraz z nimi. Momentami pisana z przymrużeniem oka, nierzadko uszczypliwa wobec dziennikarzy, ale jest to książka przemyślana, uporządkowana i podparta licznymi przykładami z własnego doświadczenia. Autor już ponad 17 lat doradza i szkoli szefów firm oraz polityków. JS

dr Maria Buszman-Witańska na łamach PRoto

dr Maria Buszman-Witańska na łamach PRoto

"Książka Adama Łaszyna wymyka się schematom. Nie da się jej zaklasyfikować tylko do jednej z wymienionych grup. To zdecydowanie publikacja na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, czytelnik znajdzie w niej liczne odwołania do najnowszej literatury. Książka sprawdzi się więc świetnie, jako podręcznik do zajęć, wykładów, szkoleń czy warsztatów z szeroko pojętej komunikacji społecznej. A pozycją obowiązkową powinna stać się do przedmiotów związanych z mediami. Jednocześnie książka Łaszyna to świetny poradnik dla praktyków PR, reklamy, promocji. To także dobre źródło praktycznych porad dla tych, którzy kontaktują się z mediami czy występują publicznie, będąc politykami, działaczami społecznymi czy np. ekspertami." Przeczytaj całą recenzję +

Czytelniczka z Warszawy

Czytelniczka z Warszawy

Książkę tę, choć podręcznik, czyta się jak powieść. Odnaleźć w niej można i ścisłą wiedzę i beletrystykę, grozę i groteskę, historię i filozofię. Ba! Całość to instrukcja montażu pokojowej broni masowego rażenia. To dobra i mądra książka. Uczy, jak przekazywać informacje, ale i przestrzega, że to, o czym informujemy również świadczy o nas.

Anna Miotk

Anna Miotk

"Wcześniejsze publikacje, które ukazały się w Polsce (zarówno rodzime, jak i zagraniczne) poruszały szeroki zakres zagadnień związanych z prowadzeniem relacji medialnych: od pisania tekstów, tworzenia baz mediów, organizowania spotkań, po kontakty z mediami. A gdy jest tak szeroko, to siłą rzeczy jest bardzo ogólnie. Adam Łaszyn postanowił w swojej książce “Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami” skupić się na tylko jednym wątku: utrzymywaniu kontaktów z dziennikarzami. W ten sposób powstała unikalna na polskim rynku pozycja. Warto, aby książkę “Media i Ty” miał w swojej biblioteczce każdy specjalista PR. Przyda się również studentom kierunków związanych z mediami, a także – marketingiem internetowym." Przeczytaj całą recenzję +

Zbigniew Brzeziński, ekspert ds. komunikacji i bloger

Zbigniew Brzeziński, ekspert ds. komunikacji i bloger

Nie znam poradników tak silnie opartych na polskich realiach i mających wymiar tak praktyczny w dziedzinie robienia kariery przez wielkie "K", czyli kariery medialnej!

Wiesław Gałązka - nauczyciel akademicki, doradca polityczny

Wiesław Gałązka - nauczyciel akademicki, doradca polityczny

Lektura tej książki powinna wśród profesjonalistów wzbudzić wiele refleksji dotyczących branży public relations. A dla tych, którzy muszą kontaktować się z dziennikarzami (m.in. polityków), będzie ważnym podręcznikiem.

prof. UKSW dr hab. Monika Marta Przybysz

prof. UKSW dr hab. Monika Marta Przybysz

Cieszę się, że tak doświadczeni specjaliści jak Adam Łaszyn piszą dobre książki i dzielą się swą wiedzą. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to łatwe, gdy pracuje się zawodowo.

Dorota Wójtowicz-Wielgopolan, rzecznik prasowy Domu Emisyjnego Manuscriptum

Dorota Wójtowicz-Wielgopolan, rzecznik prasowy Domu Emisyjnego Manuscriptum

Książka jest naprawdę genialna! Merytorycznie i stylistycznie. Śmieję się cały czas z Pana podsumowań i porównań. Chyba nauczę się jej na pamięć, by z takim samym jak Pańskie poczuciem humoru tłumaczyć moim klientom rożne zjawiska rzeczywistości mediowej. Ja po 16 latach w PR mam nadal momenty, że coś mnie zaskakuje... uczę się tego dziwnego świata i końca mej edukacji nie widać. Jak mam więc jakąś zagwostkę wracam do "Media i ty" i tam wszystko mi Pan łopatologicznie porządkuje w głowie.